Rufset

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma - 28 juni 2011 15:19


Har inte vågat lägga upp några bilder på magen förut.
Men va tusan kul att se lite skillnad o så :)


 

Första bilden är från v. 16



   

och denna bild e nytagen igår. v. 27+2.

Lite skillnad har det nog blivit ;)

Av Emma - 28 juni 2011 15:12

 

Var ut och motionerade Picard på ridbanan en dag. På vägen hem stod vi och kollade på fåren en sväng. Läskiga små saker de där! 

Detta vart finaste bilden och självklart lyckades jag kapa nosen på han! 

Men han e så fin ändå så :)




 

Jag och Charlie e ute och promenixar lite varje dag :)

Av Emma - 28 juni 2011 14:53


Torsda den 16juni tog jag och Alex nattåget ner till Göteborg. Vi mötte upp Anna och Christian som redan var där nere. Alex fick nämligen biljetter till metaltown av Anna och Christian i födelsedagspresent :)


Så från freda till sönda var vi i göteborg en sväng. Riktigt härligt att få komma bort ett tag och bo på Hotell. Ja vi  bodde på hotell, hade ingen lust att bo på camping alls :P Tur var ju de då det regnade en hel del den helgen. Men vi hade roligt ändå!


Fick ju se Volbeat igen :) Grymt roligt var det. Såg även System of a down och Korn. Må säga att soad e grymt bra live! Riktigt roliga att se!


Va sjukt mycket folk på System of a down :)

De va faktiskt rätt mycket folk på Volbeat också även om det spöregnade!

Hittade världens sötaste mössa till lilla bebisen!

   

På söndan så väntade en lång bilresa hem. Vi åkte med Anna och Christian hem. Trodde de skulle vara jobbigt för rygg o ben men det gick hyffsat bra ändå. Hade lite svullna ben när vi väl kom hem men annars gick allt bra :)


Vi gjorde ett matstopp i Örebro också! Fick äntligen träffa tjejerna igen. Helt underbart :D


Av Emma - 28 juni 2011 14:45

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen.


Har hunnit börja jobba på schemat nu, skönt att ha nåt att gå efter så man får lite lediga dagar oxå. Så man kan planera allt lite. Har ju en hel del att göra här hemma så.


Har en stor nyhet också, Äntligen är diskmaskinen inkopplad. Pappa var här igår och vi tog lös en slang o åkte runt på lite butiker o till slut hittade vi en koppling som passade! Så nu är den inkopplad och provkörd en gång. Måste köpa maskindisk medel också så man kan börja diska ordentligt. Skönt att slippa diska tallrikar, bestick och glas iaf! Resten gör mig inte så mkt bara jag slipper besticken. 


Värmen är även tillbaka riktigt härligt de :) Fast de e lite jobbigare nu för tiden känner jag. Börjar ju bli rund nu! 


Kom på att de e ju en massa jag har att skriva men tror jag ska dela upp allt lite så det inte bara blir ett enda långt svamligt inlägg. Svamlar tillräckligt i dessa inlägg så!

Av Emma - 10 juni 2011 11:49


Så jäkla less och förbannad på dessa såkallade hyresvärdar som inte sköter sitt jävla jobb. Bokade tvättid idag då de verkligen behövs tvättas, var ner imorse o satte igång första maskinen. Kilade sen ner när jag trodde den var klar för o slänga in det i torktumlarn. Tyckte kläderna kändes ovanligt torra och vissa dyngblöta! Insåg sen att maskin satan inte tvättat kläderna utan bara fyllt vatten o sen tömt. Så hälften av kläderna e dyngsura resten e torra och otvättat e ju allt!

Lagomt less går jag till hyresvärdens kontor, tro på fan att de  e låst o ingen där då. Bara te o kila upp och ringa till dom.

Då ha dom tydligen öppnat den andra tvättstugan som vi väntat på att få nyckel till men dom ha då inte meddelat oss att vi har tillgång till den. Idioter!!!

Så nu får jag vänta till kl13 så jag får en nyckel dit. Får hoppas det är ledigt så jag kan tvätta upp dom blöta otvättade underkläderna iaf!


Vill fan inte bo här längre, dom e så otroligt jävla dåliga på att sköta detta ställe. o nu kan dom fan inte skylla på pengar heller som dom annars gör i vanliga fall.


Nä ska fan flytta härifrån så fort det går!

Förlåt för alla svordomar o skit men e riktigt förbannad o less nu.

Av Emma - 7 juni 2011 11:29


Så vare tisdag idag då, har varit på mvc och lyssnat på litens hjärtljud. Väldans häftigt! Låg på ca 125-135 men pendlade även upp till 140. Kollade även mitt blodtryck som va 120/60 eller 65. Blodsockret låg på 4 nåt minns inte riktigt. Fick även lämna kissprov o de hade jag dock nån bakterie i så de skickades på labb. Får väl höra nåt om de om nån dag. 

Vägde mig oxå och ha gått upp 2kg sen inskrivningen, inte allt för mkt som tur är men gick ju ner lite i början så. 
Mätte magen gjorde hon oxå, vi ligger lite över den "normala" kurvan. Så få se nästa gång om de ha växt ännu mer. Tur dom ha lite koll på allt sånt!


Haha vilket svamligt inlägg men orkar inte försöka skriva om allt, vill bara ha de nerskrivet så jag komma ihåg det sen. Ett under att jag minns allt hon sa :P


Nu är hästarna på sommarbetet iaf, så nu slipper man skotta skit o fylla hösäckar. Himla skönt! Ska snart rulla till stallet iaf och plocka ihop en sadel o lite grejer, ska ut och longera Picard ikväll ha ja tänkt. Förhoppnigsvis komma A imorrn och provrider han lite :) Hoppas hoppas att allt kommer gå bra! 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Gästboken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du träffat mig?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards