Rufset

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma - 22 augusti 2011 10:45

 

Så var det ny vecka igen då!

V. 35+1 (36)

Ja nu är det verkligen inte lång tid kvar. :)

Börjar bli jobbigt att sova på nätterna nu. Ligger bara o vrider o vänder på mig så känner mig helt överkörd på morgonen. Halsbrännan e värre på nätterna tar ju Gaviscon mot de och fyfan vad det inte är gott. Hualigen men det hjälper oftast så nåt gott gör det ju.


Vart inte flytt av Picard förra veckan men nu siktar vi på Onsdag. Damerna ska även flytta hem till stallet nu. Är ju sånt risigt väder nu varje dag så lika bra att dom får flytta hem. Måste ta och fixa klart allt nu!


Har fortfarande inte packat BB-väskan men det är på gång. Imorrn ska bebiskläderna tvättas upp för vi hann inte tvätta dom igår när vi hade tvättid. Så då kanske man kan börja packa lite sen!


Idag och även imorrn måste jag packa ihop Picards grejjer också. Vet knappt vars jag ska börja :P Men det kommer nog gå bra hoppas jag.

Av Emma - 16 augusti 2011 12:16


Fortsätter att vara tråkig i bloggen. Inga bilder idag heller! 


Idag är det en riktigt grå och trist dag, regnar gör det. Va ut i ösregnet med charlie förut tror inte han gillade de alls för gud va han blängde på mig! 


Nu håller det mesta på att falla på plats. Har hittat fodervärd till min älskade Picard, så han flyttar till Härnösand imorrn eller på torsda om allt går som det ska med transport och körning. Tror han kommer få de kanon bra där! Hoppas att allt ska funka bra för då blir han nog Härnösandsbo på riktigt sen.

Kommer sakna min underbara fina häst men han förtjänar att vara hos nån som har mer tid för han! 


Älskade Alex ringde förut och surrade lite. Han tyckte jag borde packa ihop BB-väskan nu. Tror det är nån som börjar bli lite orolig :P 

Igår natt hade jag nämligen sammandragningar halva natten, inte lätt att sova då. Trodde jag skulle råka väcka Alex med mitt bökande men som tur var sov han som en stock! :)


Ska börja fixa lite här hemma nu.

Skriva fodervärdsavtal, packlista för BB-väskan o en massa annat!

Av Emma - 11 augusti 2011 15:19


Ja fick räkningen på barnvagnen idag så nu är den betald! Skönt de, längtar tills lönen kommer så man får lite pengar igen. :P


Ultraljudet förra veckan gick bara bra de! Moderkakan låg där den skulle och bebis såg bra ut. Växer som bara den, blir nog en stor klump! Den ville dock inte vara med på nån bra bild som vanligt. Fullt ös där inne hela tiden!


Igår kväll när vi lagt oss så hade nog bäbisen fått hicka för gud va magen studsa! <3


Ska försöka slänga in nå bilder nån dag också, har ju världens tråkigaste blogg nu då det inte är några bilder i den :P

Av Emma - 1 augusti 2011 12:22


Ja nu vare längesen igen.

Har jobbat otroligt mycke, knappt hunne med att njuta av solen. Har inte ens badat nåt iår än... tragiskt :( jag som gillar o bada!


Men men sen sist så ha de väl hänt en hel del. Magen växer o de bökar runt för fullt där. Imorrn är det dags för ett ultraljud igen! Ska bli spännande o se hur stor den lilla/e ha blivit.


Barnvagnen ha hunnit komma sen jag skrev sist och den är så fin så fin. Den står för tillfället i Charlies/barnets rum. Ska se om de bli nå kort på den sen.

På tal om charlie/barnets rum så har vi även hunnit fixa iordning det. Har slängt ut dom stora FULA garderoberna och satt i 2 mindre vita istället. En byrå och ett skötbord ha få tage plats där inne istället. Vart så himla mycket finare där!


Nu är det bara vårat sovrum som ska städas iordning, nästan alla kläder ligger där inne nu då jag inte har hunnit gå igenom allt!


Har även haft besök av Renée 1vecka :) Himlarns kul att ha henne här! Men veckan gick på tok för snabbt.


Nu går jag in på min sista jobbvecka med schema, sen har jag tänkt ha en ledig vecka utan nå jobb alls! Bara vila upp mig, efter de ha jag tänkt vara tillgänglig för kortare pass iaf. Börjar bli lite slitsamt med dom långa 12 o 24timmars passen. Men dom korta går ju bra så!


Nä nu ska jag inte skriva nå mer osammanhängande här! Bara en liten snabb uppdatering på de som hänt sen sist! 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Gästboken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du träffat mig?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards